Home Personenauto's De nieuwe Fiesta
 

De nieuwe Ford Fiesta

Nieuw model Ford Fiesta 2022

Het nieuwe, onderscheidende design maakt de uitstraling van de Fiesta nog expressiever. De verschillende uitvoeringen zijn voorzien van unieke stijlelementen en hebben elk een heel eigen karakter. De basic Connected, de luxere Titanium, de sportieve ST-Line en de stoere en avontuurlijke Active vormen de basis van de modelopbouw. Wie een rijkere uitrusting wenst kan bovenop de Titanium, ST-Line of Active voor de ‘X’ uitvoering kiezen.

Voor ultieme luxe en comfort is er als ‘top of the line’ de Vignale uitvoering die het karakter van de Titanium, ST Line en Active versterkt met extra luxe en comfort, als aanvulling op de sowieso zeer rijk uitgeruste X-versies.

Technologie van de nieuwste generatie zorgt dat de nieuwe Fiesta een nog betere, intelligentere en verbonden rijbeleving biedt. Alle versies van de nieuwe Fiesta zijn voor het eerst voorzien van led-koplampen. 

De Fiesta is de meest geavanceerde compacte kleine Ford ooit en is vanaf € 20.390,-- verkrijgbaar.

Direct leverbare nieuwe Fiesta's

v.a. € 20.795
Private Lease v.a. € 315 p/mnd

Rijden zoals jij wenst:

Elke variant van de Fiesta heeft een sterk eigen karakter, met een specifiek design voor het dashboard en de grille. Kenmerkende designelementen aan buiten- en binnenzijde versterken het eigen karakter van elke versie.

De uitvoeringen Connected en Titanium onderscheiden zich met een brede grille met horizontale lamellen en een hoogglanzend verchroomde omlijsting. Ook hebben ze kenmerkende luchtopeningen aan weerszijden. In de Titanium-uitvoering zijn ook de lamellen in de grille verchroomd, net als de omlijsting van de ruiten.

De op de Ford Performance-modellen geïnspireerde ST-Line heeft een sportiever karakter en is te herkennen aan zijn nieuwe grille, met een dieperliggende, hoogglanzend zwarte honingraatstructuur. Brede luchtopeningen aan weerszijden zijn afgewerkt in carrosseriekleur en de extra grote luchtinlaat onder de grille geeft de auto een gefocuste uitstraling.

De SUV-achtige Active-variant onderscheidt zich met stoere stijlelementen die de auto een avontuurlijk karakter verlenen. De brede grille is voorzien van opvallende horizontale lamellen in hoogglans zwart. De luchtopeningen aan weerszijden zijn hoger en opvallender dan die van de andere uitvoeringen – wat de Active-versie, die hoger op de wielen staat, een duidelijk crossover-uiterlijk geeft.

Voor het beste op het gebied van stijl en exclusiviteit is de Vignale uitvoering te bestellen op de Titanium X, ST-Line X en Active X. De Vignale-uitrusting omvat specifieke designelementen, zoals exclusieve lichtmetalen 17 inch en 18 inch velgen, hoogwaardige Sensico stoelbekleding en decoratieve elementen in het interieur in mat carbon-effect (afhankelijk van de versie).

Geƫlektrificeerde aandrijflijn

De nieuwe Ford Fiesta rijdt mede dankzij de EcoBoost Hybrid 48-volt mild hybride aandrijflijn en de EcoBoost-benzinemotor zuinig, verfijnd en vlot.

De EcoBoost Hybrid is voordeliger in het gebruik en biedt extra rijplezier – dat het DNA is van de Fiesta – dankzij de BISG, een met een riem aangedreven geïntegreerde starter-generator. De BISG is in de plaats gekomen van de conventionele wisselstroomdynamo en startmotor. De BISG regelt de terugwinning van energie – die normaliter verloren gaat tijdens het remmen en als de bestuurder het gaspedaal loslaat. Deze energie wordt opgeslagen in het luchtgekoelde 48-volt lithium-ion accupakket.

De BISG fungeert ook als elektromotor. De BISG gebruikt de opgeslagen energie om de benzinemotor te ondersteunen met extra trekkracht en levert stroom aan de elektrische componenten. De mild hybride technologie kan de benzinemotor binnen 350 milliseconden starten nadat het Auto Start-Stop-systeem de motor heeft uitgeschakeld. Dit systeem werkt al bij snelheden onder 25 km/u met gas los tot stilstand – zelfs als een versnelling is ingeschakeld en het koppelingspedaal is ingetrapt. Dat zorgt voor extra brandstofbesparing.

De 1.0-liter EcoBoost Hybrid is er met een vermogen van 92 kW (125 pk) en is gekoppeld aan een handmatig te bedienen zesversnellingsbak. Het brandstofverbruik volgens WLTP bedraagt minimaal 4,9 l/100 km en de CO2-emissie minimaal 111 g/km2 – een verbetering van vijf procent ten opzichte van de niet-hybride 1.0-liter EcoBoost met hetzelfde vermogen. In de stad kan dat oplopen tot tien procent volgens berekening van Ford.

De 92 kW (125 pk) EcoBoost Hybrid is er ook met een automatische Powershift-transmissie met zeven versnellingen en dubbele koppeling. Deze configuratie heeft een WLTP verbruik van 5,2 l/100 km en 117 g/km CO2-emissie.

De Powershift-transmissie houdt de motor in het optimale toerengebied voor maximale efficiency en schakelt het Auto Start-Stop-systeem in bij snelheden onder 12 km/u voor een nog grotere brandstofbesparing in stadsverkeer. Het rijplezier wordt verhoogd door de automatische transmissie die drie versnellingen ineens kan terugschakelen als de bestuurder maximale acceleratie vraagt voor een snelle inhaalmanoeuvre.

Fords 1.0-liter EcoBoost-motor is er ook met een vermogen van 74 kW (100 pk), met een WLTP verbruik vanaf 5,2 l/100 km en een CO2-emissie vanaf 118 g/km. Net als de EcoBoost Hybrid-variant is de motor voorzien van directe brandstofinspuiting onder hoge druk, dubbele onafhankelijke variabele kleptiming en een excentrische krukas voor een verfijnde loop. De motor is gekoppeld aan een handmatig te bedienen zesversnellingsbak.

De bestuurder kan het aantrekkelijke rijgedrag van de Fiesta aanpassen met de keuze uit de rijmodi Normal, Sport en Eco Drive. Afhankelijk van de gekozen modus wijzigen de reacties van het gaspedaal, ESC, tractiecontrole en de timing van het schakelen van de eventueel aanwezige automatische transmissie. De Ford Fiesta Active is bovendien voorzien van de rijmodi Trail en Slippery.

Bekijk hier alle overige informatie over de nieuwe Ford Fiesta

Ford Fiesta ST-Line
Ford Fiesta ST
Voorraad modellen
Klik hier voor onze actuele voorraad.
 
3
 
sluiten